Naftni derivati

U ovom segmentu poslovanja pretežna djelatnost je veleprodaja mazuta i bitumena.  Kontinuitet snabdjevanja i garantovani kvalitet robe obezbijedili smo putem saradnje sa vodećim regionalnim proizvođačima i distributerima.

Pored veleprodaje vršimo i uslugu transporta.

Trigma posjeduje  nove i savremene auto-cisterne i tegljače najnovije generacije proizvođača Iveco i MAN. Obezbijedili smo sve potrebne certifikate za obavljanje usluga prevoza u Evropskoj uniji kao i u zemljama regiona. U cilju pouzdanih isporuka,  angažujemo i brojne druge profesionalne prevoznike.

cisterna za site

 

BITUMEN

Bitumen za puteve je crna, ljepljiva i na normalnoj temperaturi polučvrsta ili čvrsta masa. Bitumen se nalazi u prirodi ili se dobija preradom vakuum ostatka postupkom oksidacije koji u svom sastavu ima aromate i asfaltene. Koristi se kao vezivno sredstvo u asfaltnim mješavinama.

bitumen

Vrste i karakteristike su definisane standardom SRPS U.M3.010

 

Oznaka Penetracija Metod ispitivanja
BIT 200 160-210 SPRS.U.M3.010
BIT 130 120-150 SPRS.U.M3.010
BIT 90 80-100 SPRS.U.M3.010
BIT 60 50-70 SPRS.U.M3.010
BIT 45 35-50 SPRS.U.M3.010
BIT 25 20-30 SPRS.U.M3.010
BIT 15 10-20 SPRS.U.M3.010

 

Glavna svojstva bitumena su: tačka penetracije, tačka razmekšavanja (pk), tačka loma (Fraass), rastegljivost i indeks penetracije pri čemu je tačka loma jedna od najvažnijih osobina jer o njoj zavisi da li će bitumen za puteve na niskim temperaturama izdržati vibracije izazvane prometom i da neće doći do pucanja.

 

Bitumeni se mogu podijeliti u četiri grupe:

 

  1. Bitumen za puteve
  2. Polimer modifikovani bitumen
  3. Industrijski bitumen
  4. Bitumenske emulzije

 

Bitumen za puteve, kako mu samo ime govori se koristi kod izgradnje puteva. Prozvode se u sedam vrsta koji moraju zadovoljiti zahtjeve propisane standardom. Putni bitumeni svrstani su u bitumene sa rasponom penetracije od 10 do 210.

Polimer modifikovani bitumeni se dobijaju dodavanjem odgovarajućeg polimera bitumenu a radi dobijanja veće otpornosti, kohezije i elastičnosti. Koristi se prilikom izgradnje onih dionica puteva koje su izuzetno opterećene i važne.

Posjeduju odličnu otpornost protiv permanentne deformacije kod visokih temperatura okoline i fleksibilnost odnosno elastičnost na niskim temperaturama okoline.

Njegova primjena se prvenstveno odnosi na dionice puta koje su izložene teškom saobraćajnom opterećenju kao što su:

raskrsnice, površine pod semaforom, autoputevi i putevi sa veoma teškim saobraćajnim opterećenjem (trake za sporu vožnju), mostovi, nadvožnjaci i dr.

 

Industrijski bitumeni se koriste u građevinarstvu zbog njegove izuzetne izdržljivosti i otpornosti na hemijske reakcije i na vodu.

Dijeli se u trinaest grupa i koristi se za sve vrste hidroizolacija i pokrivanja za elektroindustriju, industriju gume, izradu premaza, masa za zalivanje…
Bitumenske emulzije su proizvodi koji se sastoje od vode i bitumena (50% – 60%), sa odgovarajućim emulgatorom.

Svrstava se među tečne bitumene jer je za razliku od bitumena, pri okolnoj temperturi u tečnom stanju.

Koristi se da bi se smanjila viskoznost bitumena kako bi se mogao upotrebljavati pri nižim temperaturama.

 

MAZUT

Mazut ili teško loživo ulje (bunker-ulje, LU T-I, LU T-II) je najviše zastupljeno teško loživo ulje koje se dobija od sirove nafte a obično se koristi za veće kotlove za proizvodnju pare, u termoelektranama i toplanama, u industrijskim pećima, s mogućnosti predgrijavanja pri prijenosu, skladištenju i upotrebi.

Zbog toga se najčešće i koristi u sistemima centralnog grijanja od stambenih i poslovnih zgrada, škola pa do čitavih naselja i gradova. Osim toga koristi se u procesu proizvodnje kao pogonsko gorivo, za pogon brodskih motora i dr.Toplotna moć mazuta se kreće u granicama od 38-42.000 kJ/kg (9-10.000 kcal). Prilikom ocjenjivanja kvaliteta mazuta najvažniji parametar je količina sumpora na šta uglavnom utiče izvor sirovina. Tako da imamo podjelu na mazut sa vrlo niskim (do 0.5%), niskim (0.5-1%), srednjim (1-2%) i visokim (2-3.5%) sadržajem sumpora.

Затворено за коментаре.