U ovom segmentu poslovanja pretežna djelatnost je veleprodaja mazuta i bitumena. Kontinuitet snabdjevanja i garantovani kvalitet robe obezbijedili smo putem saradnje sa vodećim regionalnim proizvođačima i distributerima.
Pored veleprodaje vršimo i uslugu transporta.
Trigma posjeduje nove i savremene auto-cisterne i tegljače najnovije generacije proizvođača Iveco i MAN. Obezbijedili smo sve potrebne certifikate za obavljanje usluga prevoza u Evropskoj uniji kao i u zemljama regiona. U cilju pouzdanih isporuka, angažujemo i brojne druge profesionalne prevoznike.
BITUMEN
Bitumen za puteve je crna, ljepljiva i na normalnoj temperaturi polučvrsta ili čvrsta masa. Bitumen se nalazi u prirodi ili se dobija preradom vakuum ostatka postupkom oksidacije koji u svom sastavu ima aromate i asfaltene. Koristi se kao vezivno sredstvo u asfaltnim mješavinama.
Vrste i karakteristike su definisane standardom SRPS U.M3.010
Oznaka | Penetracija | Metod ispitivanja |
BIT 200 | 160-210 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 130 | 120-150 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 90 | 80-100 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 60 | 50-70 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 45 | 35-50 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 25 | 20-30 | SPRS.U.M3.010 |
BIT 15 | 10-20 | SPRS.U.M3.010 |
Glavna svojstva bitumena su: tačka penetracije, tačka razmekšavanja (pk), tačka loma (Fraass), rastegljivost i indeks penetracije pri čemu je tačka loma jedna od najvažnijih osobina jer o njoj zavisi da li će bitumen za puteve na niskim temperaturama izdržati vibracije izazvane prometom i da neće doći do pucanja.
Bitumeni se mogu podijeliti u četiri grupe:
- Bitumen za puteve
- Polimer modifikovani bitumen
- Industrijski bitumen
- Bitumenske emulzije
Bitumen za puteve, kako mu samo ime govori se koristi kod izgradnje puteva. Prozvode se u sedam vrsta koji moraju zadovoljiti zahtjeve propisane standardom. Putni bitumeni svrstani su u bitumene sa rasponom penetracije od 10 do 210.
Polimer modifikovani bitumeni se dobijaju dodavanjem odgovarajućeg polimera bitumenu a radi dobijanja veće otpornosti, kohezije i elastičnosti. Koristi se prilikom izgradnje onih dionica puteva koje su izuzetno opterećene i važne.
Posjeduju odličnu otpornost protiv permanentne deformacije kod visokih temperatura okoline i fleksibilnost odnosno elastičnost na niskim temperaturama okoline.
Njegova primjena se prvenstveno odnosi na dionice puta koje su izložene teškom saobraćajnom opterećenju kao što su:
raskrsnice, površine pod semaforom, autoputevi i putevi sa veoma teškim saobraćajnim opterećenjem (trake za sporu vožnju), mostovi, nadvožnjaci i dr.
Industrijski bitumeni se koriste u građevinarstvu zbog njegove izuzetne izdržljivosti i otpornosti na hemijske reakcije i na vodu.
Dijeli se u trinaest grupa i koristi se za sve vrste hidroizolacija i pokrivanja za elektroindustriju, industriju gume, izradu premaza, masa za zalivanje…
Bitumenske emulzije su proizvodi koji se sastoje od vode i bitumena (50% – 60%), sa odgovarajućim emulgatorom.
Svrstava se među tečne bitumene jer je za razliku od bitumena, pri okolnoj temperturi u tečnom stanju.
Koristi se da bi se smanjila viskoznost bitumena kako bi se mogao upotrebljavati pri nižim temperaturama.
MAZUT
Mazut ili teško loživo ulje (bunker-ulje, LU T-I, LU T-II) je najviše zastupljeno teško loživo ulje koje se dobija od sirove nafte a obično se koristi za veće kotlove za proizvodnju pare, u termoelektranama i toplanama, u industrijskim pećima, s mogućnosti predgrijavanja pri prijenosu, skladištenju i upotrebi.
Zbog toga se najčešće i koristi u sistemima centralnog grijanja od stambenih i poslovnih zgrada, škola pa do čitavih naselja i gradova. Osim toga koristi se u procesu proizvodnje kao pogonsko gorivo, za pogon brodskih motora i dr.Toplotna moć mazuta se kreće u granicama od 38-42.000 kJ/kg (9-10.000 kcal). Prilikom ocjenjivanja kvaliteta mazuta najvažniji parametar je količina sumpora na šta uglavnom utiče izvor sirovina. Tako da imamo podjelu na mazut sa vrlo niskim (do 0.5%), niskim (0.5-1%), srednjim (1-2%) i visokim (2-3.5%) sadržajem sumpora.